Aktualności

Wycieczka 1A 1C

W dniach 8-9 czerwca 2017 roku odbyła się wycieczka klasy IA i IC do Kotliny Kłodzkiej wraz z opiekunami p.Ewą Bystrońską i p.Elżbietą Olejarnik.

Swoją wyprawę rozpoczęliśmy od spaceru po Arbotreum, czyli ogrodzie dendrologicznym w Wojsławicach, gdzie mieliśmy okazję podziwiać piękno przyrody                             i niezwykłe gatunki roślin. Następnie udaliśmy się do Ząbkowic Śląskich, gdzie zobaczyliśmy krzywą wieżę oraz zwiedziliśmy laboratorium Frankensteina. Kolejną atrakcją było zwiedzenie twierdzy w Srebrnej Górze, gdzie przewodnik opowiadał nam historię twierdzy. Oczywiście obowiązkowym punktem wycieczki musiał był McDonald’s. Po zaspokojeniu głodu byliśmy gotowi na dalsze zwiedzanie. Przed nami była kolejna atrakcja, tym razem bardziej rozrywkowa, w postaci toru saneczkowego w Polanicy Zdrój. Tutaj już mogliśmy zmierzyć się ze swoją odwagą i dostarczyć sobie dawkę adrenaliny. W godzinach wieczornych dotarliśmy wszyscy zadowoleni do miejsca zakwaterowania, gdzie już czekała na nas pyszna kolacja. Po kolacji mieliśmy czas wolny, graliśmy z gry planszowe, a następnie mimo zmęczenia zorganizowaliśmy dyskotekę i poszliśmy spać. Tak zakończył się nasz pierwszy dzień pełen wrażeń.

Drugi dzień rozpoczął się od krótkiego spaceru po okolicy. Po powrocie zjedliśmy obiad i po zapakowaniu się do autokaru wyruszyliśmy w dalszą podróż. Udaliśmy się do kopalni złota w Złotym Stoku, gdzie oczywiście czekały na nas liczne atrakcje, między innymi: zwiedzanie podziemnej trasy turystycznej, przejście przez „Chodnik śmierci”, podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”, przejazd podziemnym tramwajem, zwiedzanie Średniowiecznego Parku Techniki, czyli osady górniczej, gdzie mieliśmy okazję spotkać się z katem oraz poznać maszyny z tamtych czasów i oczywiście płukaliśmy złoto, dzięki czemu uzyskaliśmy imienne dyplomy „Zdobywcy Kopalni Złota”.

Wycieczka wszystkim się podobała, pogoda również nam dopisała. Zadowoleni powróciliśmy do domu, przywożąc ze sobą pamiątki i niezapomniane przeżycia. Wycieczka była bardzo ciekawa, udana i chcielibyśmy, aby taki imprezy odbywały się częściej.